Camping in the bushbush - Reisverslag uit Melbourne, Australië van milou schiks - WaarBenJij.nu Camping in the bushbush - Reisverslag uit Melbourne, Australië van milou schiks - WaarBenJij.nu

Camping in the bushbush

Blijf op de hoogte en volg milou

12 November 2012 | Australië, Melbourne

Dat was een hoop gekampeer voor mij! Afgelopen twee weekenden een lang weekend weg geweest :) Beide weekenden heb ik me ontzettend vermaakt. Wel even wat anders dan wat ik denk bij kamperen hoor! Het eerste weekend zijn we naar Dargo geweest, een dorpje in de bergen. Vanaf daar was het nog een dik half uur off road naar de campingplek. De camping waar we heen wilden was nogal druk dus we zijn de rivier over gestoken (mijn eerste riviercrossing!) en doorgereden naar een wat meer afgelegen plekje. Wel zonder wc! Dat word survivalen! Maar alles ging tot mijn verbazing erg goed, nieteens veel enge beesten in de tent! Alleen een rups op mn tas die ineens op mysterieuze wijze verdween… gelukkig heb ik hem niet thuis in mn tas aangetroffen:) Maar het was echt amazing om een paar dagen zo te leven, in de bushbush, met geen elektriciteit of niks, slapen in een tentje (lees: op de grond). Maar toch was ik wel blij toen ik dinsdag weer thuis in mn bedje kon slapen na een ontzettend lange douche. Tijdens dit weekend hebben we vooral veel 4wheel driving gedaan. Dus op off road tracks met een jeep rijden, door de rivieren en over ontzettende hobbelwegen en stijle hellingen. Dat was een hele ervaring. En als we terugkwamen konden we lekker relaxen in de rivier, wel een beetje koud maar toch lekker! Gelukkig zat het weer erg mee, heel het weekend in de korte broek kunnen lopen. We hadden een 24-7 kampvuur waarboven iedereen zijn eten klaarmaakte, niet zo primitief als ik had gedacht! Ze hadden hele stellages met kampeerkookspullen mee en het eten was heerlijk, en gezond! Ook wel een keer fijn. :P

Afgelopen weekend gingen we met de dochters van waar Stephan nu woont, hij is verhuisd, klikte toch niet zo goed met Tony. We kenden hun al want heel de familie werkt bij DutchCare. We waren met hun vriendengroep, een man of 20, allemaal rond onze leeftijd dus dat was erg gezellig! We gingen naar lake Eildon, en de weg er naartoe was al prachtig! Een en al regenwoud met varens en palmbomen. We zaten niet bij het meer zelf, dit bleek te bestaan uit meerdere bergmeertjes en wij zaten aan een rivier die uit het meer kwam. Iets meer beschaving nu, we zaten in een gigantische hut, ik denk dat er 50 man in konden slapen. Een soort van scouting hut met op het terrein verschillende sportdingen, ruimte om rond te crossen op de motor en natuurlijk meerdere bbq plaatsen. Dit keer heb ik zelfs op een motorbike gereden! Wel maar een kleintje hoor, en alleen binnen de hekken van het terrein, maar toch! Dat was echt super! Verder nog twee ritjes gemaakt bij iemand achterop die een wat grotere bike had, een keer onderuit gegaan en ontzettend smerig geworden in een giga modderpoel maar het was wel een kick! Gisteren nog lekker in gezwommen in de rivier en met de stroming mee gegleden, heerlijk! Natuurlijk gingen de weekenden veel te snel voorbij en nu moeten we even heel veel werken om de vrije dagen in te halen, maar dat was het sowieso waard:)

Nou, nog maar 3 weekjes totdat mam komt! De tijd vliegt steeds sneller voorbij. Sinterklaas en kerst zijn al in zicht, en mijn verjaardag natuurlijk!
Groetjes en dikke kus!

• 12 November 2012 - 09:30

Lieke:

Klinkt superleuk Mielie, veel plezier! En werkze de komende dagen ;)

• 12 November 2012 - 10:07

Marian Gerritsen:

Hoi Milou,
    Heerlijke weekenden, en mooie foto`s.
    En werkse deze week, geniet ervan.
    Groetjes Marian.

• 12 November 2012 - 10:20

Irmakoolhout:

Hoi milou,wat kun je ons lekker mee laten genieten met je foto's en verhalen,
    Werk ze want ook dat hoort erbij natuurlijk.en tot je volgende verhaal..
    Ps,Herman heeft op facebook wat foto's staan die jij wil zien...
    Groetjessss irma