Murchison to Franz Josef - Reisverslag uit Murchison, Nieuw Zeeland van milou schiks - WaarBenJij.nu Murchison to Franz Josef - Reisverslag uit Murchison, Nieuw Zeeland van milou schiks - WaarBenJij.nu

Murchison to Franz Josef

Blijf op de hoogte en volg milou

19 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Murchison

Vanochtend hebben we voor het eerst eindelijk een beetje uitgeslapen (tot kwart over 8!). Gisteravond zijn we nog even naar de local bar geweest voor een paar ciders en we hebben wel degelijk een ork gespot!! They are real! Zeer goede ervaring na het spotten van the shire en mount doom gisteren (met een beetje fantasie want uiteraard zijn alle hotspots op het North Island ><)
Anyway, vanochtend zijn we eerst naar de touwbrug gegaan, wat er dicht bij ons hostel bleek te zijn, maar één dorpje verderop. Supervet! Een enorme (en gammele) brug boven een wilde rivier. Super mooi. We konden nog met een kabelbaan terug maar dat was volgens ons het geld niet helemaal waard, de brug leek nog enger dan de kabelbaan. Daar hebben we een kleine wandeling gemaakt naar de rivier, mooie omgeving op de breeklijn van de aardbeving (heel lang geleden). Daarna was het hup in de auto voor heel heel lang. Flinke rit gemaakt (waarvan ik het grootste deel heb geslapen) om te lunchen in Punakaiki (of zoiets) en daar een kijkje te nemen bij de pannekoekrotsen (de rotsen zijn om een onverklaarbare reden uitgesleten in laagjes, heel mooi en blijkbaar erg bijzonder, onze theorie was een versteend ruimteschip). Helaas hebben we niet mogen genieten van de blowholes want het was geen vloed :( Too bad! Terug in de auto en een paar uur later waren we nogsteeds in the middle of nowhere. Het weer was trouwens verschrikkelijk vandaag, schijnbaar is dat iets van de westkust. Het begon erg goed vanochtend, erg warm en zonnig en we moesten ons zelfs insmeren bij de touwbrug maar zo gauw we daar vandaan reden betrok het en hebben we de rest van de dag geen zon meer gezien. Een groot deel van de dag heeft het geregend. We hebben nog even gepauzeerd in Ross, het kleinste gat wat ik ooit heb gezien. Stephan wilde even powernappen dus Anna en ik gingen maar even naar de local bar. Daar begon een heuse kiwi (local new zealander) tegen ons te praten in een onverstaanbaar accent, zelfs anna als rasechte engelstalige had er nogal veel moeite mee. Maar het was wel een leuk barretje en Mr. Kiwi had prachtige verhalen over dronken rijden en de reden waarom hij naast de bar was gaan wonen (denken we). Inmiddels was het toch best gezellig daar en was er bijna een uur voorbij, dus we zijn snel verder gereden naar de eindbestemming: Franz Josef, bekend om de gletsjers. Daar hebben we ingecheckt in een goed hostel, eindelijk weer een zelf gekookte maaltijd met voldoende vitamatientjes gegeten en een beetje georiënteerd op wat we hier willen gaan doen. Het blijkt dat de heetwaterbronnen niet natuurlijk zijn dus dat gaan we waarschijnlijk skippen maar we gaan sowieso morgenochtend een privé kajaktour doen met uitzicht over de gletsjer, dat moet goed zijn. Daarna is het plan om naar Queenstown te rijden en daar tot we weer naar Australië gaan te blijven.

• 21 Januari 2013 - 20:23

Marian Gerritsen:

HOI MILOU,

Alle goeds en hopelijk een beetje rust deze dagen.
    Maar de verhalen zijn weer fijn om te lezen.
    Hier is het heerlijk winter en afgelopen weekend heerlijk geskied in Winterberg.
    Lekker veel sneeuw, dus genieten.

Goetjes

• 23 Januari 2013 - 08:36

Milou Schiks:

hee marian, leuk om je reacties te lezen altijd! fijn om te weten dat iemand het bijhoud hihi :)
    tot snel!