Abel Tasman - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van milou schiks - WaarBenJij.nu Abel Tasman - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van milou schiks - WaarBenJij.nu

Abel Tasman

Blijf op de hoogte en volg milou

18 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Motueka

Vanochten zijn we na een heerlijk ontbijtje in Nelson in ons superdeluxe hostel op tijd aangereden naar Motueka. Daar ging Stephan om 10u skydiven! Goede locatie, aan de voet van Abel Tasman National Park. Hij vond het gelukkig heel leuk en heeft er leuke video en foto’s aan over gehouden. Daarna zijn we naar het national park gereden. Helaas kon je er niet ver in met de auto en hadden we geen hike schoenen:( wel een heel lekkere hamburger gegeten in Marahau en een stukje gewandeld over wat later bleek een rivierbedding te zijn! Gelukkig konden we net op tijd ontdekken dat het vloed werd en terug zien te komen (a) Ander hadden we een probleem!
Daarna zijn we helemaal naar het noordelijkste puntje van het zuidelijke eiland gereden, farewell spit. Super mooi maar een groot deel kon je alleen komen met een toer helaas. Daarna kwamen we erachter dat we het hele stuk terug moesten rijden om vervolgens vanaf het beginpunt een andere route te kunnen kiezen. Gelukkig ging de terugweg een stuk sneller dan de heenweg. Wel een super mooie route, over een gigantisch berg wat ons naar een supermooie lookout bracht. De foto’s staan al op facebook;) Daarna zijn we zo lang mogelijk door gereden tot het donker werd en nu zijn we in een hostel in Murchison. Nog een cider gepakt in de lokale kroeg met zn drieen, nu even snel wat updaten en nu ga ik lekker slapen! Morgen weer een drukke dag waarschijnlijk. Dikke kus!