Saint Kilda - Reisverslag uit Melbourne, Australië van milou schiks - WaarBenJij.nu Saint Kilda - Reisverslag uit Melbourne, Australië van milou schiks - WaarBenJij.nu

Saint Kilda

Blijf op de hoogte en volg milou

08 Oktober 2012 | Australië, Melbourne

Afgelopen weekend zijn we naar St Kilda geweest. Dit is een buitenwijk van Melbourne en, zoals wij gehoord hadden, the place to be voor backpackers en om te stappen. We hadden van iemand gehoord dat de vorige studenten in een backpackers hostel logeerden om zo mensen te ontmoeten om mee uit te gaan. Zo origineel als we zijn deden wij dat dus ook. Na wat zoeken op internet kwamen we uit bij het St Kilda beachhouse. We hadden op facebook een pagina gevonden voor Dutchies in Melbourne en daar kwamen we erachter dat er op vrijdagavond een meeting was in een cafe in Richmond. Dit leek ons wel leuk om naartoe te gaan, dus het plan was spullen dumpen in het hostel en dan doorrijden naar Richmond. Ook hadden we een Dutch cafe en winkeltje gevonden op internet in Berwick, wat ongeveer op de route lag. Dus, we vertrokken vrijdag na het werk met ontzettende zin in een frietje oorlog en een frikandel speciaal naar Berwick. Na wat zoeken en rondvragen in het dorpje vonden we het Nederlands cafeetje eindelijk, helaas waren de Nederlanders ver te zoeken en was het cafeetje potdicht.. Nouja, dan zondagmiddag maar proberen dachten we. Eenmaal in St Kilda aangekomen ontmoetten we onze kamergenootjes. Een Canadees meisje en een Britse jongen. Verder sliepen daar nog een ander Canadees meisje en een Fransman maar die waren aan het werk. Het was inmiddels een uur of 9 en we waren precies op tijd voor happy hour in de bar van het hotel op de 4e verdieping. Na een gratis drankje geprobeerd te hebben (lees: limonade..) besloten we dat het toch iets te rustig was daar (lees: uitgestorven) en gingen we maar weer terug naar de kamer. Daar hadden onze twee roomies inmiddels een fles drank open getrokken en het was dus niet heel verleidelijk meer voor ons om de auto te pakken naar de meeting in Richmond. Ik had ook beloofd dat ik terug zou rijden ’s nachts maar dat durfde ik niet meer aan toen ik de wegen zag in St Kilda. Mij iets te stedelijk, druk en chaotisch om daar midden in de nacht aan de ‘verkeerde’ kant van de weg het hostel terug te moeten vinden.. Dus we besloten zelf ook wat drinken te gaan halen en ons bij onze kamergenootjes te voegen. Wat later kwam ook Amanda 2 thuis (beide vriendinnen uit Canada heette Amanda) en besloten we nog maar eens een gokje te wagen op de 4e verdieping. Hier was het inmiddels aardig volgelopen en we hebben een super gezellige avond gehad. De volgende ochtend besloot ik met de Amanda’s mee te gaan naar de Victoria Market in Melbourne. Daar wou ik al heel lang heen dus ik dacht als Stephan toch nog ligt te slapen hoef ik hem daar ook niet mee te vervelen (mannen en winkelen.. zucht). Met de tram waren we binnen 10 minuutjes in de stad. Er had zich ook nog een andere Canadees bij ons gevoegd, Sterling, die het op de markt erg goed volhield voor een jongen. We hebben ons prima vermaakt op de markt, het was ontzettend groot, gelukkig overdekt want het weer was weer niet te peilen vandaag. De ene keer zon en dan weer regen, blijft raar. Ze verkochten zelfs chooks (kippen) en kuikentjes! Super schattig. Ik had er bijna een gekocht, het is dat we ze waarschijnlijk niet het hostel in zouden krijgen anders had ik het misschien nog wel echt gedaan (a). Na het struinen over de markt hebben we lekker geluncht in een gezellige bar in Melbourne, die moet ik zeker onthouden als we een keer uit willen gaan daar :)
Eenmaal weer terug in het hostel was het tijd voor een dutje, stephan had zich prima vermaakt met de Fransman Franc, die zijn gezicht inmiddels ook had laten zien. Toen we later in de middag wat hongerig werden zijn we St Kilda maar eens ingelopen (we zijn hier tenslotte niet voor niks). Het is echt een ontzettend schattig en gezellig stadje met heel veel leuke restaurantjes en famous voor zijn cakeshops op de boulevardachtige straten. Ook zit er midden in het stadje een pretpark waar je zo naar binnen kan lopen. De ritjes kosten dan wel rond de 10 dollar maargoed, een kleinigheidje hou je toch. Het gaf wel een erg mooi stadsbeeld, de gezellige verlichte straten met mooie palmbomen, met op de achtergrond een groot lachend clownshoofd (de ingang van het park) en twee grote achtbanen. Helaas zaten we vast aan het studentenbudget maar who needs restaurants anyway als je voor een kwart van de prijs een heerlijk broodje falafel kunt krijgen? :)
’s Avonds ben ik met Amanda en Ashley naar Fitzroy street geweest, lekker gedanst, een potje Jenga gespeeld (en gewonnen natuurlijk!), een paar drankjes gedaan en vooral gezellig gekletst.
Zondag moesten we al voor 10u ontbeten hebben en uitchecken dus dat was weer een kort nachtje! Gelukkig waren onze roomies zo lief om ons daarna nog terug het hostel in te sneaken zodat we fatsoenlijk afscheid konden nemen. Tegen de middag hebben we uiteraard nog een gebakje gegeten in een van de vele cakeshops, ter ere van mama’s verjaardag, hebben we nog wat in Luna Park rondgelopen en daarna zijn we weer vertrokken naar Berwick voor een frikandel! Tja, dus niet. Het winkelcentrumpje waar het cafe in zat was nu wel open, dus we konden in ieder geval de openingstijden gaan bekijken. Maar daar bleef het bij want het cafe zelf was helaas gewoon weer dicht :( Geen 24/7 leven in Berwick zoals we inmiddels van Melbourne gewend zijn. Daar is het op zondag nogsteeds echt zondag en is alles dicht. Flink balen. Maarja, we gaan daar zeker nog een keer terug als het wél open is :)
Eenmaal thuis zijn we nog lekker gaan zwemmen met Joke. We hadden flink de pijp leeg dus uiteindelijk belandden we in de spa en sauna, perfecte afsluiter van een perfect weekend. Veel nieuwe gezellige mensen ontmoet en een nieuw stadje gezien. Nu weer volle bak aan het werk om uren te sparen voor een weekje Nieuw Zeeland! :) Met zo’n vooruitzicht moet het wel lukken om twee weken non stop te werken hoop ik…
Ik hou jullie op de hoogte! Xxxx

• 08 Oktober 2012 - 09:54

Marian Gerritsen:

Hoi Milou,
    Geweldig weekend, zo te lezen, spannend en mooi geschreven.
    In St. Kilda richting Melbourne kun je ook over het stratencircuit van de formule 1 rijden evt met de fiets. Is erg leuk, om het meer.
    Als je ook nog in Sydney komt is er ook een lunapark, grappig wa.
    Geniet nog lekker en veel werken dan komt Nieuw Zeeland zo in zicht.
    Succes, groetjes.

• 08 Oktober 2012 - 10:37

Sonja:

Zo,wat je allemaal kunt doen in een weekend!!!!
    Fijn dat je er zo van geniet,hou dit vol!!
    Dat gebakje,waarvan ik dan aan jou moest denken,heb ik gisteravond op(maar ook zonder gebakje denk ik ook aan jou!!!) kusmam

• 08 Oktober 2012 - 13:52

Irma:

Hoi milou,wat kun jij alles goed beschrijven.ik betrap mezelf erop dat ik al op zondag uitkijk naar wat ik (voor ons) op maandag weer kan lezen.iedere keer weer een mooi verhaal van een ontzettend leuk weekend.nu de foto's weer bekijken die bij het verhaal horen en het is alsof ik ook even in Melbourne ben.nou heel even dan hahaha
    Succes met 2weken non stop werken maar dat zal in Nieuw Zeeland gauw vergeten zijn.
    Geniet van alles..... Groetjes van ons.