Grand Final Day - Reisverslag uit Melbourne, Australië van milou schiks - WaarBenJij.nu Grand Final Day - Reisverslag uit Melbourne, Australië van milou schiks - WaarBenJij.nu

Grand Final Day

Blijf op de hoogte en volg milou

01 Oktober 2012 | Australië, Melbourne

Dit weekend begon voor mij met gezellig een drankje doen met een paar meiden van DutchCare. Stephan ging naar een jongen die hij kent van volleybal, dus een van de meiden had mij uitgenodigd om bij haar langs te komen. Zo kom je nog eens iets te weten over DutchCare hihi, was een heel gezellig avondje met lekker eten, drankjes en veel geklets.

Zaterdag heb ik eerst lekker uitgeslapen en in de loop van de middag gingen we naar Michelle voor de Grand Final Day. Natuurlijk geheel in Australische stijl met onze eigen drank en hapjes voor tijdens de footy. Het is hier normaal dat je bij een BBQ allemaal iets meeneemt en sowieso je eigen drankjes. Goed systeem is dat. We hadden in het MCG gezien dat de pies erg populair zijn tijdens de match, dus we hebben ons best gedaan om in het geplunderde vriesvak van de supermarkt nog wat pies en sausage rolls te scoren. De pies zijn eigenlijk kleine bladerdeeg taartjes gevuld met vlees, en je eet ze met een flinke lading ketchup erop, erg lekker :)
Michelle had er flink werk van gemaakt, het hele huis was versierd met de kleuren van beide footy clubs en ze had de hele week posters verzameld uit de krant en die opgehangen aan de muur. Haar man had een spit gehuurd voor de enorme porties lam en kip die een paar uur rond moesten draaien. Ook had hij een spelletje bedacht voor tijdens de match en moest iedereen gokken op de eindscores van de Swans en de Hawks en wie er uiteindelijk zou winnen met hoeveel punten verschil. Het was gezellig druk en we kenden zelfs al een paar mensen daar. Iedere ronde van de wedstrijd moest iedereen een paar spelers grabbelen en degene die de speler had die het eerste goal maakte won een prijsje. Stephan was de gelukkige winnaar van een zakje kleine chocolade footy’s.
Het was een erg spannende wedstrijd, beide teams speelden erg goed, er was wat bloed te zien en de koploper wisselde iedere kwart van de Swans naar de Hawks en weer terug. Uiteindelijk hebben de Sydney Swans gewonnen met een verschil van 15 punten, laat dat nou net de score zijn die ik voorspelt had! Totaal onverwacht had ik ineens een mega chocolate footy gewonnen. Even laten bleek ook nog dat ik het dichtst bij de eindscore van de Swans zat dus ik won ook nog een klein zwaantje. Mijn avond kon al niet meer stuk hihi. Ongelooflijk hoe snel je word meegesleept in een sport waar ik tot 6 weken terug nog niks vanaf wist. Ik baal zelfs een beetje dat het footy seizoen nu voorbij is. De rest van de avond hebben we lekker gegeten van het malse vlees van het spit en de door iedereen meegebrachte salades. Michelle had ook weer twee dagen in de keuken gestaan voor de toetjes en die waren allemaal heerlijk, met als overduidelijke winnaar de Australische Pavlova, jummmm.

De volgende dag hebben we weer flink uitgeslapen (Stephan wat langer dan ik, as usual) en toen zijn we even gaan kijken naar het nieuwe huisje van Harry en Marianne en de kids. Ze zijn afgelopen weekend verhuisd naar Potts Rd, wat op loopafstand is van mijn huis. Ze hebben zelfs een zwembad in de tuin! Dus ik denk dat we daar in de zomer nog wel eens te vinden zijn :)

Nou, morgen is het alweer maandag, de tijd gaat hier veel te snel helaas! :( Gelukkig wordt volgende week de klok verzet, dan worden de dagen wat langer :)

  • 18 Oktober 2012 - 10:52

    Sanne:

    Whahahahah pies :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Stage Melbourne

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2013

My last blog: Brisbane, Singapore, home!

03 Februari 2013

Cairns to Brisbane

28 Januari 2013

Queenstown to Cairns

19 Januari 2013

Murchison to Franz Josef

18 Januari 2013

Abel Tasman
milou

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 7992

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 08 Februari 2013

Stage Melbourne

Landen bezocht: