Philip Island - Reisverslag uit Melbourne, Australië van milou schiks - WaarBenJij.nu Philip Island - Reisverslag uit Melbourne, Australië van milou schiks - WaarBenJij.nu

Philip Island

Blijf op de hoogte en volg milou

24 September 2012 | Australië, Melbourne

Afgelopen weekend begon al goed op vrijdagmiddag. Tony was aan het werk en hij nam de elders mee naar een restaurant voor lunch. Helaas hadden ze niet genoeg vervoer voor alle elders, dus moesten wij ook mee. Ontzettend vervelend natuurlijk… Dus, toen hadden we ineens een buffet van de lekkerste oosterse gerechten voor onze kiezen, om maar te zwijgen over alle gebakjes, cakes, koekjes en ijs na. Na een uur of anderhalf bunkeren rolden we onszelf weer de auto in. We hoefden niet meer terug te rijden naar Avondrust dus toen begon ons weekend al :) Het was heerlijk weer dus we hebben even wat uitgewaaid op Frankston Beach om vervolgens na vijf minuten toch maar te besluiten dat de wind te koud was. ’s Avonds was er zoals gewoonlijk weer een footy wedstrijd op tv. We hebben eerst even gebabysit op de boys en daarna, zoals het hoort, met pizza voor de tv footy gekeken. Geen extreme plannen vanavond want morgen moeten we weer vroeg op!
Zaterdag hadden we ’s ochtends een brunch bij collega’s thuis. Eenmaal daar kwamen we erachter dat het voor zijn verjaardag was en dat er nog ongeveer 15 andere gasten kwamen. Er was dus uitgebreid gekookt en alles was weer te heerlijk om te laten staan, hoe doen ze dat toch?! Veel Dutchies daar, het was erg gezellig, er waren zelfs echte Hollandse bitterballen! :D We hebben wat nieuwe mensen ontmoet, waaronder een stel waarvan de vrouw vorig jaar naar Australie is verhuisd nadat ze haar man daar had ontmoet. Haar man is een typische Australiër en stelde dan ook meteen voor dat ze ons een keertje mee gingen nemen een weekendje weg, bijvoorbeeld de Great Ocean Road, dat leek ons natuurlijk helemaal geweldig! Een echte Aussie weet veel beter de leuke plaatsen te vinden die we moeten bezoeken. Nogsteeds verbazen we ons telkens over de gastvrijheid van de Aussies, ik wou dat iedereen zo was! Volgend weekend is Grand Final Day (de finale van de footy wedstrijden), dus het werd waarschijnlijk de week erna. Ik ben benieuwd! Heb er nu al zin in :) Het weer word gelukkig ook alweer wat beter, aankomende donderdag beloofd het 28 graden te worden :o. Zaterdag in de middag gingen we naar Sarah’s om met de boys de tweede Footy match van het weekend te kijken. Wat een wedstrijd was dat! Zelfs ik zat de laatste 5 minuten op het puntje van mijn stoel! Helaas heeft mijn team verloren, maar de rest was blij want die gingen massaal voor de Hawthorn Hawks. Die zien we dus next week in de Grand Final tegen de Sydney Swans. Nog maar even ergens een supportersjaal of een beanie fixen deze week, hihi :) Ik ga voor de club met de mooiste kleurtjes (a).
Zaterdagavond besloten we op het laatste moment maar om zondag naar Philip Island te rijden. Dus vroeg naar bed en zondag vroeg weer op! Op onze weg erheen vond ik nog een lego-plantje. Ik heb geen idee hoe ze echt heten maar ik weet nog dat ik er vroeger altijd mee speelde, je kan ze in en uit elkaar halen, erg vermakelijk ;) Ik was al helemaal blij:) wat een jeugdsentiment! Uiteindelijk was het een uur of 1 ’s middags eer we er waren en met onze instructies van de Tourist Office op roadtrip gingen door Philip Island. We begonnen met Churchill Island, een heel klein eilandje waar je overal waar je stond zee om je heen kon zien. Het was ingericht volgens het boerenleven in Australië van een jaar of honderd geleden. Niet heel erg spectaculair maar het was wel leuk om te zien en lekker om rond te lopen in het zonnetje. Op de heenweg moesten we zelfs door een weiland rijden waar de koeien en schapen midden op de weg liepen! Was echt hilarisch. En we konden nog wat schattige lammetjes aaien, dat is natuurlijk altijd leuk:) beter dan op je bord… (zijn ze hier erg fan van helaas)
We vervolgden onze weg naar de surf coast aan de zuidkust met het plan daar een bammetje te eten. De worst waaide van het brood af dus uiteindelijk zaten we in de auto te eten, maar het was wel mooi daar :) Super hoge golven, goed idee om daar van de zomer nog eens terug te gaan om een golfje te pakken. Na de lunch gingen we op weg naar het koala reservation, om de koala’s in hun natural habitat te zien. Ze hebben bruggen gebouwd ter hoogte van waar de koala’s slapen in de bomen zodat je ze van heen dichtbij kunt zien, heel leuk. Er waren er zelfs een paar die een kleintje aan zich vastgeklampt hadden zitten :) Op het westpunt van het eiland was het het mooist, groen begroeide rotsen met een helder blauwe, wilde zee. Het beeld wat ik had van Nieuw-Zeeland, maar blijkbaar hebben ze dat hier dus ook! Ik kon daar uren blijven staan, alleen maar kijken naar de natuur, echt geweldig. Op de foto’s zie je het lang niet zo goed maar dan hebben jullie in ieder geval een idee ;) Vanaf daar zouden we de seals moeten kunnen zien maar die zaten toch wel erg ver weg. Dus ik moet maar geduld hebben tot mam en ik met dolfijnen gaan zwemmen, het schijnt dat je dan ook met de seals mag zwemmen en dan kan ik ze zelfs aanraken, leek me sowieso leuker ;)
Na nog even in het dorpje gekeken te hebben gingen we dan eindelijk naar de pinguin parade. Je moet ruim een uur van tevoren aanwezig zijn om vervolgens op een houten bankje een uur zitten te blauwbekken tot de pinguins besluiten dat het donker genoeg is. Toen de eerste op het strand was volgde de rest al snel, na een paar groepjes het strand op hebben zien hupsen liepen we terug naar boven, en onderweg zagen we nog heel wat pinguins die hun nestje aan het opzoeken waren. Echt zo schattig om die kleine beestjes te zien rondwaggelen. Wel een beetje jammer van alle japanners enzo, blijkbaar is het een erg populair iets. Na weer twee uur door de middle of nowhere te hebben gereden waren we eindelijk weer back home. Totaal uitgeput ons bedje in gedoken om maandag volledig onuitgerust weer aan de week te beginnen. Zoals het hoort, moe van het weekend ;)

Liefs!

• 26 September 2012 - 11:07

Irma :

Hoi milou,ik heb maar weer eens gekeken op google eart waar Philip island lag,zo kon ik een beetje van bovenaf een indruk krijgen van je verhaal.wat is het toch allemaal mooi in je omgeving.nou ja omgeving het zal best ver rijden zijn voor jou iedere keer maar zo ljkt het van hier uit want voor ons is het wel HEEL ver hahaha.
    Vele groetjes vanuit lauwe ,irma