Kaikoura to Nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van milou schiks - WaarBenJij.nu Kaikoura to Nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van milou schiks - WaarBenJij.nu

Kaikoura to Nelson

Blijf op de hoogte en volg milou

17 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Nelson

Na een lekker Canadees gekookt avondeten, de zonsondergang en een filmpje zijn we in Kaikoura ons bed in gedoken. Om half 8 ging de wekker want het plan was om om half 9 weg te rijden richting Nelson. Dus na een boterham met kaas en avocado en een kop oploskoffie uit een naar schimmel stinkende mok waren we rond 9u onderweg :) Eerst de navigatie op Belheim, want we willen natuurlijk niet rechtstreeks naar Nelson en de scenic route met alle mooie landschappen en kodak momenten missen! Dus op naar Belheim! Dit was al een heel mooie route, vooral bergen met gedroogd gras, dus gele bergen noem ik ze maar. Natuurlijk zagen wij in iedere berg een scene uit lord of the rings hihi. Zeer overtuigd. Daar even bij Macca’s (onee, we zijn niet meer in australie dus hier is het mac donalds:p) een koffie gepakt (ja dat hebben ze daar tegenwoordig ook! En ja, we zijn zeer origineel..) Daarna zetten we de route voort richting Picton, dat is helemaal in het noorden en vanuit daar kan je ook de ferry pakken naar het noord eiland. Super mooie route met gigantische groen begroeide bergen, verbazingwekkend. Picton was ook heel erg mooi, een ontzettend drukke haven tussen twee bergen en als je uitkijkt over de baai is dat het typische nieuw zeeland beeld (dat vind ik tenminste).
Dat is dus een prachtige zee tussen twee ontzettend mooie bergen. Echt supersuper! Daarna hebben we de toeristische route gepakt naar Nelson, via de noordkust. Ook heel mooi, het landschap bleef verbazen na iedere bocht. Het is zo bijzonder. Ik had erg hoge verwachtingen maar dit overtreft het sowieso en het moet nóg beter worden! Ik kan het me bijna niet voorstellen.
Na een redelijk lange tocht waren we toch al om een uur of 2, 3 in Nelson. Even wat informatie gehaald in het informatiecentrum en we besloten om in Nelson een hostel te zoeken. Ik had een goede tip gekregen voor een hostel hier maar we hebben toch besloten om te gaan voor die met het zwembad, sauna en bubbelbad :) En dat bleek een zeer zeer goede keuze:) We hebben een 4 persoons kamer rustig met zijn drieën, eigen badkamer en we hebben de middag gespendeerd in het buitenzwembad (koud! Maar na een paar baantjes niet meer), en de sauna en op en neer tussen die twee. Daarna nog gezellig in het bubbelbad gezeten en daarna was het weer inmiddels zo goed geworden dat ik in mijn bikini in de zon kon liggen, jeej! :D Wel een beetje verbrand ook al was het al 5u.. Blijkbaar is de zon hier nog sterker dan in Australië! (ik wist nieteens dat dat kon..)
Om 6u was er gratis soep en brood in het hostel, briljant! Oh en we kregen een zakje noodles bij de ingang. En voor al deze plussen is het hostel ook nog eens goedkoper dan alles waar we tot nu toe geslapen hebben (ongelooflijk met al die faciliteiten!) dus dat is geweldig:D Love love love it. Awesome! Daarna zijn we met een groepje van het hostel naar wat de beste bar in Nieuw Zeeland genoemd word voor een home brewed biertje (of een cider in mijn geval). Super nice:) En gezellig. Nu zitten we nog even met zn allen na te kletsen en Stephan is net naar bed gegaan, die moet goed uitgerust zijn voor morgen want dan gaat hij skydiven! Super spannend. En ik heb besloten dat ik op de bungee swing ga als we eenmaal in Queenstown zijn, google maar eens;) Dus morgen Stephan aanmoedigen en daarna een hamburger eten in de hamburgertent waar ik inmiddels al veel meer mensen over heb horen praten! En dan het Abel Tasman National Park in. Schijnt weer heel mooi te zijn! Misschien gaan we ook nog verder naar Farewell Spit, dat is ongeveer het einde van het eiland. Maar wel een flinke trip dus nog even over nadenken! Wel heel fijn dat we heel veel geld besparen dankzij Anna die nogsteeds met ons meerijd en ondertussen voor al onze benzine betaalt:) heel fijn! En natuurlijk fijn dat wij haar ook kunnen helpen:) The awesomeness of backpacking (with a suitcase). Ik hou jullie updated! xxxxxx