Queenstown to Cairns - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van milou schiks - WaarBenJij.nu Queenstown to Cairns - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van milou schiks - WaarBenJij.nu

Queenstown to Cairns

Blijf op de hoogte en volg milou

28 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Zo, tijd voor een update he! Moet weer even een stukje terug denken hoor..
Afgelopen donderdag zijn we dus vertrokken vanuit Queenstown, Nieuw Zeeland, naar Cairns, Australië. Weer terug naar wat toch wel een beetje als thuis voelt. En op naar de warmte! Nieuw Zeeland is erg mooi maar mij toch wel iets te koud voor wat zomer hoort te zijn.. Met pijn in ons hart namen we om 6u ´s ochtends afscheid van ons reisgenootje Anna en een half uur later van onze geliefde auto Gary. Gelukkig heb ik met Anna gegevens uitgewisseld zodat we elkaar een keer kunnen opzoeken, dus mijn volgende reis is naar Canada? Wie weet! Sorry Gary, jij bent vervangbaar ;) Doordat we de auto zo vroeg moesten inleveren waren we iets té op tijd op het vliegveld. Maar even geprobeerd een beetje te slapen op een bankje. Voelt erg als een zwerfer.. Gelukkig stonden onze spullen er nog toen we wakker werden :) Daarna rustig aan door inchecken en wachten maar. Voor de bagage check maakte ik nog een charmante schuiver midden in de hal, au! En redelijk voor schut.. En nu een week later heb ik nogsteeds de wond op mn knie! :( Gelukkig is de andere wel bijgetrokken en zit daar alleen nog een dikke blauwe plek. We moesten via Melbourne vliegen, daar even wachten en dan door naar Cairns. Niet erg fijne vluchten, veel turbulentie, vooral met de daling in Cairns. Maar we leven nog dus we kunnen niet klagen he :) In Cairns geprobeerd mn koffer te laten maken, aangezien ik m met drie in plaats van vier wieltjes terug kreeg.. Niet fijn! Dus al mn gegevens doorgeven, koffer afgeven en alle spullen over in een leenkoffer.. Natuurlijk was mijn slot wéér van nummer veranderd.. Gelukkig had de meneer de slotenmaker in Christchurch mij een trucje geleerd hoe ik m open kon krijgen als t weer gebeurde. (pas maar op, ik kan nu alle koffers open krijgen! :p) Dus na veel gepruts was ie toch open en kon ik al mijn spullen fijn in een tas gaan proppen.. midden op de vloer van het vliegtuig.. Anyway, een uur later zaten we in een taxi naar het hostel, jeej :) We waren wel al meteen blij om in de taxi te zitten, airco jeej! Zo warm hier, je kan bijna geen ademhalen. Heel erg benauwd en zelfs ’s avonds was het nog bijna 30 graden en dat blijft het dan ook heel de nacht. Ik ben hier heel dankbaar voor de uitvinder van airco :) Maar hee, ik mag niet klagen want bij jullie vriest het! :( Dus ik geniet lekker van de zon zo lang ik nog kan :)
Het hostel was vrij ver van het centrum, half uur lopen (niet leuk als je al zweet na 5 seconden), maar wel een mooi resort met bar, restaurant, zwembad, alles eigenlijk. Alleen was het niet echt een backpackers (of niet populair bij backpackers). Stephan en ik hadden een vier persoons kamer voor onszelf en de drie nachten daarna had ik de kamer voor mezelf omdat Stephans vriendin overkwam uit Melbourne. En de airco maakte helaas zoveel lawaai dat ik hem noodgedwongen uit moest zetten ’s nachts en daardoor ’s ochtends veel te vroeg zwetend wakker werd. Maar hee, zoals ik al zei, ik mag niet klagen ;) Wie wil er nou niet zwetend wakker worden?
Dus vrijdag kwam Jian, Stephans chinees Australische vriendinnetje. Daarna zijn we Cairns een beetje gaan verkennen. Even wat souvenirwinkeltjes bekeken (nee ik ben nogsteeds niet klaar met m’n souvernirs:p) en daarna zijn we naar de lagoon gegaan, een groot gratis zwembad midden in de stad naast het strand wat op een strand moet lijken. Erg handig aangezien je in de zee niet kan zwemmen omdat het hier alleen moeras is en als je dat overleefd word je daarna wel opgegeten door een krokodil of gebeten door een box jellyfish. Dus, geen goed idee. En zwemwater heb je hier wel echt nodig om te overleven.. pff het is eigenlijk echt niet te harden in de zon maarja je moet wat als je bruin wilt worden he! Gelukkig tot nu toe heel de week niet verbrand :) Het weer is wel heel verwarrend hier. De eerste paar dagen was het erg bewolkt en de eerste dag dat we aankwamen regende het gigantisch hard. Maar de laatste paar dagen wat beter weer gehad, maar als ’s ochtends de zon schijnt betekent dat niet meteen dat je heel de dag in je bikini kan liggen. Of ja, eigenlijk wel want het is dag of nacht nooit te koud om in je bikini te liggen :p Maar soms lig je ineens in de regen, of moet iedereen het zwembad uit voor onweer, en 5 minuten later is het weer super zonnig. Vreemd. We hebben de afgelopen dagen lekker van het luxe leven genoten alsof we er genoeg geld voor hadden en lekker gelunched, uit gegeten en geborreld :) Nu is het flink bezuinigen om nog rond te kunnen komen maarja.. :p
Zaterdag zijn we een tocht door het regenwoud gaan doen, is blijkbaar de toeristenattractie van Cairns. Met de skylift omhoog, een soort kabelbaan/stoeltjeslift over het regenwoud. Op de twee tussenstops kon je een rondje lopen in het regenwoud met een Aboriginal gids die erg veel te vertellen had over hoe je welk stukje natuur kon gebruiken om dingen te genezen enzo. Maar toch, mieren eten tegen een kater klinkt niet heel verleidelijk :p Wel interessant om zo wat te leren van hoe de Aboriginals (nogsteeds) leven. De eindstop was een leuk dorpje waar we gelunched hebben en geshopt voor souvenirs (alweer? Ja alweer.) De terugreis gingen we met de trein, dus dit keer laag door het regenwoud wat weer heel andere mooie landschappen geeft. Erg erg warm in de trein maar wel een mooie route door het regenwoud en langs enorme watervallen :) Terug in het hostel meteen in het zwembad gesprongen om enigszins af te koelen, niet heel makkelijk want alle zwembaden zijn door de zon ook erg warm :p ’s Avonds ben ik nog lekker wezen stappen om Australia Day te vieren met een Israëliër uit het hostel. Was een erg gezellige avond, super druk in de club waar we heen gingen, gratis geschminkt in de australische vlag, een australische vlag gescoord, lekkere drankjes, goede muziek en op weg naar huis nog een paar zwembaden in gedoken omdat het te warm was om in een keer een half uur naar huis te lopen (a). Top avond :)
Zondag eindelijk een dag met zon! Jeej :) Op naar palm cove beach, bijna een uur met de bus maar wel een mooi strand met veel palmbomen en een gezellige boulevard en zelfs zwemmen in de zee! Wel een beetje eng met alle waarschuwingsborden voor giftige kwallen en krokodillen maar gelukkig is er een klein stukje zee afgezet met netten en bewaakt door lifeguards. We voelden wel heel steken gevoeld maar blijkbaar had iedereen daar last van en was dat niet eng. Wel vreemd. :p misschien een mini mini mini onschadelijke kwal ofzo. Of we voelden al onze muggenbulten prikken door het zout in de zee :p Geen idee, maar ik leef nog! Dus het kon in ieder geval geen kwaad :)
Maandag zijn we verhuisd van hostel. Een half uur lopen was toch iets te ver naar het centrum. Nu zitten we blijkbaar in het beste hostel van Australië! Per toeval. Ik hoorde dat boven de club waar ik op Australia Day zat een hostel zat en dat was midden in het centrum dus daar zijn we maar heen gegaan. Het ziet er wel super netjes uit en het is erg groot en blijkbaar ook heel populair. Flinke bar, lounge en club, groot zwembad, pool tafels, gratis avondeten! Dus hier vermaken we ons vast wel tot zaterdag :) Was nog wel een uitdaging om genoeg geld te krijgen om te kunnen boeken want sinds gisteravond is er in heel Cairns geen telefoon, tv, internet of geldautomaat meer die werkt. Niet heel erg handig. En veel pissige mensen omdat het de avond was van de finale van de Australian Open! Maar een voordeel van mij dat ik niet heel de wedstrijd hoefde te kijken wat eigenlijk het plan was :p Leuk voor 10 minuten dat tennis maar een hele wedstrijd gaat me toch te ver. Gelukkig gingen vandaag aan het eind van de middag alle dingen weer werken :) Wel erg eng eigenlijk hoe afhankelijk we zijn van telefoon en internet. Maarja, dat hoort bij deze tijd zeggen we dan maar. Vandaag ook nog een tripje geboekt naar de Great Barrier Reef, daar gaan we morgen heen dus vroeg op! En we hebben een onderwatercamera gehuurd dus als het goed is komen we met vette foto’s terug! :) Nu ga ik snel slapen want de boot vertrekt om 8u ’s ochtends! Pff, en het is nu al ineens bijna half 12, oepsie! Trusten! Xxx

  • 29 Januari 2013 - 20:09

    Irmakoolhout@hotmail.com:

    Hoi Milou,wat een boeiend verhaal weer,maar helaas voor jou is het eind van je stage/vakantie in zicht.Geniet nog van je laatste daagjes en uhhh foto's zijn altijd welkom.....
    Groetjes Irma...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Stage Melbourne

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2013

My last blog: Brisbane, Singapore, home!

03 Februari 2013

Cairns to Brisbane

28 Januari 2013

Queenstown to Cairns

19 Januari 2013

Murchison to Franz Josef

18 Januari 2013

Abel Tasman
milou

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 7972

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 08 Februari 2013

Stage Melbourne

Landen bezocht: