It's all pink! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van milou schiks - WaarBenJij.nu It's all pink! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van milou schiks - WaarBenJij.nu

It's all pink!

Blijf op de hoogte en volg milou

23 Oktober 2012 | Australië, Melbourne

Afgelopen weekend begon geheel in stijl met een roze avond. Een paar collega’s op het werk hadden een fundraiser voor borstkanker georganiseerd en we hebben er een girls night in van gemaakt met alle vrouwelijke collega’s. Het is ongelooflijk wat er weer allemaal was gebakken, allerhande soorten snoep en gebak, en uiteraard alles in het roze! Ook de hal was helemaal versierd met roze accessoires en je kon de hele avond roze spulletjes winnen. Ik ben nu de gelukkige eigenaar van een mini roze heatpack in de vorm van een varkentje, how cute :) Anyway, mijn avond kon al niet meer stuk toen ik te horen kreeg dat je verplicht in roze moest komen, dus het was zoals verwacht een leuke avond:) Joke heeft nog een half uur in een sportvliegtuig gewonnen, en ze was er zelfs oprecht blij mee! Mijn complimenten voor het durfal-gehalte van een 60-jarige dame. Verder moest iedereen een kledingstuk meebrengen om te ruilen, dus ik ging naar huis met een nieuw mutsje, een schattig truitje, een perfecte strandoutfit en een trui (die ik gelukkig al niet meer nodig heb hier met dit weer, woehoe!) Met deze avond hebben we 1600 dollar opgehaald! Dat lijkt me wel een applausje waard :)

Zaterdag was Stephan bij een volleybaltoernooi, en aangezien ik niet in mn eentje thuis wou zitten heel het weekend heb ik de trein gepakt naar de stad. De planning was om naar de markt te gaan die tot 4u open was, en naar het museum die tot 5u open was en daarna naar de botanical gardens en de victoria gardens, de prachtige grote parken van Melbourne. Natuurlijk ging niks zoals gepland, om te beginnen wilde mijn pinpas mij heel de dag geen geld geven, omdat ik het geluk had dat er overal alleen maar briefjes van 50 in de pinautomaten zaten en mijn saldo dat niet toeliet, heel fijn. Mijn dank is groot voor de waterfonteintjes in de parken :) Vervolgens dacht ik natuurlijk dat ik wist hoe ik moest lopen maar was dit uiteraard niet het geval, wat eindigde in ‘volg je intuïtie’. Dat intuïtie van mij was achteraf gezien vooral het geluid van muziek en gezelligheid, wat me naar een park leidde. Er was een of ander festival bezig, maar helaas voor mij was dit voor kleine kindjes. Anyway, het was prachtig weer dus ik vond het niet erg om lekker rond te lopen. Opeens zag ik een punt van herkenning aan de overkant van de straat (lees: er was daar meer gras dan waar ik nu liep dus dat zal het park dan wel zijn), en ja hoor, een prachtig park! Hoera, ik heb iets gevonden wat ik ook daadwerkelijk wilde zien! Heel mijn planning op zn kop, maar ik dacht, hoe groot kan het park nou werkelijk zijn? als ik hier eerst doorheen loop kan ik nog makkelijk daarna naar de markt en het museum. Nou… (3 keer raden) … niet dus. Ik kon me prima vermaken in de verschillende parken die allemaal op elkaar aansloten en allemaal zijn charmes hadden. De parken waren bezaaid met de mooiste bomen, planten en bloemen, meertjes en grote meren, allerhande monumenten en kunstwerken en, niet geheel onbelangrijk, zon! Eer ik heel het gebeuren gezien had (wat waarschijnlijk net de helft van alle parken was) waren er al twee uur voorbij en was het al bijna 3 uur. Ik ging vol goede moed op zoek naar de markt, om na 5 minuten te concluderen dat ik die no way op tijd ging vinden. Gelukkig was ik wel in de goede richting gelopen voor het museum dus ik besloot om de markt te skippen en naar het museum te gaan, dit wilde ik vandaag per se doen aangezien ik Ingrid beloofd heb om hier een kijkje te gaan nemen. Ik wist dat een ruim uur krap aan ging worden maar ach, ik kon het in ieder geval proberen in die tijd :) Een meevaller bij de ingang, entree was gratis dus ik hoefde niet mijn creditcard te trekken. Direct hierop volgend de tegenvaller: this place is gigantic! Ik besloot om wel in een normale museumpas te gaan lopen (meestal wordt het niet bepaald op prijs gesteld als mensen een sprintje trekken tussen de verschillende afdelingen) maar niet te lang overal te blijven hangen. Een perfecte beslissing al zeg ik het zelf. Een kwartier voor sluitingstijd was ik op de bovenste verdieping (het gebouw heeft drie verdiepingen plus een kleine tentoonstelling op de begane grond), en ik had het geluk dat ik nog genoeg tijd had om de voor mij interessantste ruimte uitgebreid te bekijken, fotografie :) Al met al een erg boeiend museum, ik had me er nog vele uren kunnen vermaken. Ze hebben een ontzettend uitgebreid kunstassortiment (oke, dat is vast niet het goede woord maar sorry ik heb er geen verstand van:$) van over de hele wereld, ook een aantal Nederlandse kunstenaars waren vertegenwoordigd. Naast de fotografiesectie vond ik vooral de tentoonstelling op de begane grond erg interessant, erg modern en totaal niet wat je verwacht in zon museum, kunst waar je uren naar kunt kijken. Verder was het fascinerend om schilderijen te zien die drie meter boven je uit torenen, als je heel dichtbij gaat staan voelt het soms alsof je in het schilderij zit, heel bijzonder. Ook de Afrikaanse kunst vond ik erg boeiend, de modernere werken (totempaalachtige figuren) hebben allemaal een lach in plaats van de creapy gezichtsuitdrukkingen die ze vroeger hadden, wat het een stuk aangenamer maakt om naar te kijken.

Zondag zou Joke me meenemen de bergen in, maar door omstandigheden is dit verplaatst naar volgende week. Om het goed te maken zijn we ’s avonds lekker met z’n tweeën wezen uit eten en hebben we een gokje gewaagd in het casino. It was our lucky day! Ik ging naar huis met 10 dollar winst en Jo met 40! Dat was weer een meevaller. ’s Middags hadden we nog een beetje geshopt dus mijn weekend was weer goed ingevuld :)

Nu maandag en dinsdag een avonddienst, dus ik kan nog fijn wat uitslapen. Next update next week ;)
Liefs!

• 23 Oktober 2012 - 10:12

Mam:

Zo, ik ben alweer op de hoogte van jou belevenissen!
    En wat een leuke foto's heb je weer gemaakt,mooie parken,die ga ik straks met eigen ogen zien,geweldig toch!!! Blijf genieten !! Tot gauw kusmam

• 28 Oktober 2012 - 16:27

Pappie:

hai mieleke, nou nou, het gaat er op daar under.heb je nog wel tijd voor je stage, want ausy slokt wel erg veel tijd op?geniet er maar van meid, xxxxxpap